טבע בשירות הפציינט / ד"ר קלוד חייט

אם היו אומרים לי לפני 20 שנה, ברגע שהתחלתי את דרכי כרופא שניים קונבנציונאלי כי אקח חלק במהפכת החשיבה והתפיסה העולמית בנושא רפואת שניים הוליסטית, הייתי לבטח קטן אמונה.

אם היינו מציגים לפני 20 שנה תפיסות כמו : " אין צורך לצחצח שניים יותר מפעם ביום ", או : " החיידקים הם לא האויב העיקרי שלנו בחלל הפה ", ועוד תפיסה כמו : " משחות השיניים יכולות ליצור מצב של דיסהרמוניה בחלל הפה ואף לגרום לנזק בטווח הארוך" . אני בטוח שרעיונות אלה היו מוקעים מהחברה הרפואית באופן חד וברור.
היום, הרפואה ההוליסטית / אלטרנטיבית מביאה תשובות ברורות, אפקטיביות ויעילות ובעיקר מטיבה עם הפציינטים. הטבע בשירות הבריאות מוכיח את עצמו מעבר לכל ספק. אחד החומרים שמובילים אותי בדרך זו כבר 20 שנה הוא ה'ימלין' 300 שאפרט עליו בהמשך.

ד"ר אירן פיזנטה, מומחית למחלות מחלות חניכיים PERIODONTIST -, האירה את עיני ואת מחשבותיי כסטודנט בפריס וכרופא. היא יצאה כנגד תפיסות קונבנציונאליות ברפואת שיניים בתקופה זו ובייחוד כנגד ניתוחי החניכיים שהיו לאופנה מדבקת. האג'נדה החדשה שהציגה פיזנטה הייתה פשוטה, הגיונית וגאונית : " צריך להתמקד יותר בהיגיינה והאיזון הפנימי בחלל הפה ופחות בלחימה בפלאק כי היא פיזיולוגית ויש לה תפקיד". זאת ועוד נטען כי נוצר קושי עם שינויי מבנה המזון בעידן המודרני, אכילת דברים רכים מידי לא מאפשרת סילוק של הפלאק שנשאר דבוק (לפחות חלקית) לשיניים ולחניכיים אחרי הארוחה.

משחות השיניים (להוציא ימלין 300 שכלל אינו מוגדר כך) התמקדו בניסיון לסילוק פלאק ואבן שן, משחות השיניים ברובן מורכבות מחומרים כימיים הגורמים למס' חסרונות לפי ראיתי :

  1.  משחות השיניים מחסלות גם חיידקים חשובים – מצב הגורם לחוסר איזון . משמע, עם כוונות טובות לעשות סדר, ניקיון והלבנה אנו מפרים את האיזון הפנימי בחלל הפה ללא אבחנה.
  2. צד אגרסיבי נוסף במשחות השיניים – הטעם והריח. התרגלנו לחשוב שטעם המנטה משמעו ניקיון והיגיינה ובכך אנו גם מצפים לאשליית השיניים הלבנות אך שכחנו לחשוב האם אנו מפתחים כאן תלות בחומרים כימיים מזיקים, אסור לנו לשכוח שלגוף שלנו יש "רצון משלו תקן את עצמו ".
    לגוף האדם יש מנגנונים מאוד מתוחכמים כדי להכין את הגוף לקליטת האוכל ע"י הפרשת אנזימים שמכינים את חלל הפה לקליטה ותהליך העיכול. חלק מהאנזימים נמצאים בפלאק עצמו וחלק מופרש מהחניכיים שסובבים אתת צוואר השן (SULCUS), ניתן להניח שמשחות השיניים שמגנות בשיטות טוטאליות ( 24 שעות …) גורמות לחסימה בזרימה ובפעילות הטבעית השוטפת של חלל הפה.
  1. כאשר השן לא בריאה לחלוטין או אם יש בה גוף זר – לגוף האדם יש נטייה לפלוט החוצה את הנטע הזר. ההשערה ההוליסטית גורסת כי הגוף לא מקבל ואף שואף לפלוט החוצה חומרים זרים לו בכללם זה משחות שניים שמנסות לתת מעטה הגנה בן 24 שעות. לחילופין סוגי המתכות הכבדות שמחדירים לחלל הפה. התגובות לכך יכולות להיות לא תמיד ברורות וחד משמעותיות .

עקרון שחשוב להבין הוא שבמשך לפחות 24 שעות רוב החיידקים הם מסוג +GRAM (לא מסוכנים) רק בהמשך גודלת הכמות של ה -GRAM , AWAEROBIE, SPIROCHETES, ועוד …לכן אין צורך בצחצוח השיניים יותר מפעם אחת ביום ! זאת ועוד הרוק מהווה מערך הגנה הטוב ביותר ומכיל את החומרים הדרושים למלחמה בחיידקים. ככל שמכניסים לפה יותר חומרים כימיים, בכללם משחות שיניים רגילות, תהליך הפגיעה בהרמוניה הולך וצובר תאוצה.

חומר מהפכני

כל רופא שניים יודע כי מלח הוא חומר בעל יכולות חיטוי טובות מאוד, פשוטו כמשמעו.
ד"ר פיזנטה חשפה אותי ליכולות המדהימות של המלח והמינרלים הטבעיים המצויים בטבע בתרכובות שונות ובאחוזי ריכוז מדודים לטיפולים שונים ומגוונים, היא הציגה בפני את ה'ימלין 300' – חומר שמאגד בתוכו את היכולות האלה. מוצר זה המופק ממינרלים טבעיים בים המלח שינה את תפיסת העולם שלי והעביר את התיאוריות למעשה. ללא ספק חומר טבע מהפכני שמשנה את תפיסת העולם ברפואת השיניים המודרנית. הפציינט הראשון שלי היה בשנת 1983, והתוצאות היו מדהימות. במשך 20 השנים האחרונות אני עושה ב'ימלין' שימוש באופן סיסטמטי.

ה'ימלין' הוא ג'ל שמיוצר על בסיס מינרלים מים המלח. הצמיגות הייחודית של הג'ל מאפשרת בתהליך השימוש בו – חדירה אפקטיבית של החומר הפעיל לנקודות הרצויות ( תוך כיסוי מלא ) ולהביא לאיזון האופטימלי בחלל הפה ע"י התמזגות עם הרוק. הייחודיות הטבעית שבה פועל ה'ימלין' הוא בכך שאין ממנו שאריות בתום השימוש ובתוך דקות ספורות הוא הופך לחלק אינטגרלי מהאיזון הרצוי בחלל הפה.
מדהים לראות איך חומר טבעי לחלוטין המופק ממינרלים מלחיים מתאים כל כך לניקיון ולבריאות הפה, החניכיים והשיניים.
התפיסה הרווחת לגבי אופן פעולתו של ג'ל 'ימלין' לפי ניסיוני בתחום זה היא פשוטה ומופלאה כיאה לטבע – ה'ימלין' מפרק את הקשר המולקולרי / כימי של הפלאק ובכך מאפשר את הסרתו הקלה. ניתן להבין עוד יותר טוב את אופן פעולתו בשימושו מול אבן שן – מזליפים כמה טיפות על האזור בו מרוכז אבן השן, ממתינים כמה דקות האבן מתרככת וקל יותר להסירה.

ההבדלים והעדפות

אין ספק שיש הבדל ברור בבדיקה קלינית בפציינטים שמשתמשים ב'ימלין' לאלו שלא משתמשים או מעדיפים את משחות השיניים הרגילות שנסמכות בעיקר פרסום מסיבי ויחסי ציבור טובים מאוד – השאלה הנשאלת למי הם טובים יותר ?
כשנשאלתי בפורומים שונים באיזה משחת שניים עדיף להשתמש, שאלה שכמובן נתקלים בה לא פעם במהלך קריירה כרופא שניים. היום, לאחר 20 שנות ניסיון מסקנתי היא ברורה וחדה : אם את/ה לא משתמש/ת ב'ימלין' הטבעי עדיף שלא להשתמש בכל משחת שיניים אחרת – עדיף לצחצח שיניים עם מים.
ואם חושבים שוב על משחת השניים הקונסרבטיבית של ההמונים קשה להתעלם מהקצף שהיא מייצרת בתהליך הצחצוח. מצב המקשה עוד יותר על בהירות הפעולה עצמה מצב שלא יכול להתהוות בחומר טבעי כ'ימלין'. כרופא שיניים – אני משתמש אך ורק ב'ימלין'. ולאחר 20 שנות שימוש ניתן בהחלט לזהות בברור פציינט שמשתמש ב'ימלין' או לא !

בסמינרים שונים ובשיחות עם קולגות למקצוע אני ממליץ על מהפכה טבעית זו. הפציינטים מרגישים טוב יותר, מניסיוני ניתן להגיע לשורש הבעיות בדרך קלה, פשוטה וטבעית יותר – ללא התערבות חומרים כימיים היכולים לגרום לנזקים בטווח הארוך. 'ימלין 300 ' הוא כלי רפואי טבעי כבר למעלה מעשרים שנה, כלי שמוריד רגישויות בחלל הפה, מונע ריח רע בניגוד למשחות השיניים שיכולות לגרום לריח רע ע"י שבירת האיזון, משפר את מראה החניכיים ומחזיר להם את צבעם הורוד (במקרים רבים), מטפל באפקטיביות באבן שן, מחזקת את הקשר בין השן לחניכיים ומביאה ליציבות השיניים ע"י שמירת הקשר העדין בין החניכיים לשניים – חשוב שהשטח שבא במגע עם החניכיים יהיה חלק לחלוטין. אם השטח מחוספס (לדוגמה בגלל שאריות של משחת שניים ובגלל דלקת מקומית הנגרמת לעיתים ע"י החומרים הכימיים שמכילים המשחות) הקשר נפגע ויכול לגרום לנסיגת חניכיים ולתזוזות השן.
ואם לא די במעלות אלו, אוסיף כי הימלין מחטא ביסודיות, שומר על האיזון האופטימלי בפה ללא התערבות חומר כימי, שומר על המצב הטבעי בפה ואפילו מונע ניתוחי חניכיים במקרים מסוימים. וכל זה נמצא בחומר המיוצר בטבע ! בים המלח. עכשיו הדרך מהרפואה הקונבנציונלית לרפואה הוליסטית / אלטרנטיבית / טבעית נראית קצרה יותר. תתחילו את הדרך ב'ימלין' וחסכו 20 שנה של לימוד והפנמה, זהו צעד של רפואה מתקדמת יותר, טבעית יותר והחשוב מכל – מיטיבה עם הפציינט.

ד"ר קלוד חייט . רופא שיניים